Whaaaaleee Season! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu Whaaaaleee Season! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu

Whaaaaleee Season!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Hannah

09 Augustus 2012 | Ecuador, Guayaquil

Ola,

Na weer de nodige busritjes zijn we nu (donderdag 9 aug) aangekomen in Guayaquil, in deze stad vliegen we morgen verder naar de Galapagos voor 5 dagen.

Zondag 5 augustus, we gaan van Cuenca door naar Puerto Lopez. Zoals eerder gemeld was Cuenca voor ons niet veel bijzonders, we zijn zaterdagavond nog naar de Wunderbar geweest maar daar is weinig noemswaardig voorgevallen. Het is een vrij lange busreis, eerst van Cuenca naar Guayaquil (zo´n 4 uur) om vervolgens verder te gaan naar Puerto Lopez (3 uurtjes). Bij de overstap zijn we nog eens heerlijk uit eten geweest, jawel, Mc Donalds. Een van de weinige die we gezien hebben in Ecuador, maar wel weer lekker.

Aangekomen in Puerto Lopez worden we opgevangen door een ´propper´ die ons naar een hostel brengt. Hier leggen we ook meteen de activiteit voor morgen vast, walvissen spotten. Hier hebben we erg naar uitgekeken.

Maandag 6 augustus, we moeten om 9.45 gereed staan bij ons hostel om opgepikt te worden (dmv tuktuk, jawel ze hebben ze hier ook). Aangekomen bij het bootje krijgen we vesten aan en stappen met een man of 20 een bootje op. We krijgen nog wat uitleg (in het spaans) wat we wel en niet mogen doen, en vertrekken vervolgens. Al snel blijkt dat niet iedereen een zee-bestendige maag heeft. Hannah en ik hebben gelukkig nergens last van, op de braak geluiden van anderen na dan. Maar het bleek dat deze schippervrinden toch ook wel nuttig waren, want na de eerste braakjes bleek dit goed aas te zijn. In de verte zagen we de 1e walvisstaart al. We spurtten er met het bootje op af en zitten op nog geen 5 meter van 2 gigantische walvissen. Wat onzettend gaaf, groot, mooi, indrukwekkend en noem maar op. Zo nu en dan gaan ze kopje onder waarna ze weer met het nodige geweld uit water springen, rondjes draaien, met de staart klappen enz. Ook gaan ze ook onder de boot door, en door het heldere water zie je goed hoe groot ze echt zijn. Voor mij zijn dit wel 1 van de meest indrukwekkenste beesten die ik gezien heb (op stier Menno na uiteraard).

Na een uur houden de walvissen het voor gezien en wij dus ook. We varen naar een eilandje waar we nog stoppen om te snorkelen. Onze groene boot rakkers waren liever terug gegaan, echter zat snorkelen ook nog bij dit tripje inbegrepen. Hannah blijft in de boot, ik waag echter nog wel een duikje. Na een tijdje gaan we terug naar het strand en zit ons tripje erop. Ontzettend blij en tevreden dat we dit hebben gedaan. Rond 13 uur zijn we terug en hebben de overige middag uren besteed door in een hangstoel met een boek, biertje en cocktail van de zon te genieten.

Dinsdag 7 en woensdag 8 Augustus, we zijn van Puerto Lopez door gegaan naar Montenita (uurtje met de bus). Dit is een dorpje aan zee met eigenlijk alleen maar toeristen. Het blijkt een leuk dorpje te zijn, met veel eettentjes, kroegen, discotheekjes, strandtenten en noem maar op. Het enige wat tegenviel was het weer. Niet dat het koud was, maar de zon kwam er niet door en deze hadden we wel besteld. Ach ja, we hebben toch op het strand gelegen en mensen gekeken. Veel surferdudes, maar ook veel (typische?) backpackers; ongeschoren, dreads, wijde broeken enz. Niets mis mee, wel grappig om te zien, vooral als ze bijna 50 (of ouder) zijn en nog steeds in het hippie tijdperk zitten. We zijn beide avonden naar een kroeg/diso gegaan om naar live bandjes te luisteren. De ene heel goed de ander wat minder en we trekken beide avonden goed door. Gezellig.

Donderdag 9 Augustus, we zijn dus net aangekomen in Guayaquil. Drukke stad waar voor de toerist weinig te beleven is (denken we). Morgenvroeg vliegen we dus vanuit hier naar de Galapagos en zijn benieuwd wat ons daar te wachten staat. Van veel mensen hier hebben we gehoord dat het heel gaaf moet zijn. We verwachten er geen bereik te hebben met telefoon en wifi/internet dus over een klein weekje zullen we weer een update achterlaten.

Adios amigos!

X Johan en Hannah

• 10 Augustus 2012 - 16:11

Woenies:

Super Cool man!!!!!!!!!!!
    En zo dicht bij. Helemaal geweldig.
    Dan voel je je wel ff klein zeker. (nog kleiner)

gr Saar + kids

• 10 Augustus 2012 - 18:04

Maikel En Marijke:

Vet hoor wat jullie allemaal meemaken. die walvissen zullen wel echt indrukwekkend zijn
    Ja. jammer dat het weer een beetje tegen zat op het strand.
    We zijn benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren daar dus we blijven jullie
    Volgen. Nog een heel fijne reis iig

Groeten Maikel en Marijke

• 10 Augustus 2012 - 20:05

Leo En Tonnie:

Jeetje !!!! zeker indrukwekkend die grote walvissen. Wat zullen jullie daar van genoten hebben.
    Mooie foto,s gemaakt, kunnen wij ook mee genieten op afstand.
    Weer een hele mooie vakantie. Nog veel plezier en genot.

• 10 Augustus 2012 - 20:51

Esther:

Dus die Walvissen waren bijna net zo indrukwekkend als Menno?!
    Vet cool man :-)

Groetjes Esther

• 10 Augustus 2012 - 23:39

Tinie En Marlies:

Wat prrrrrrachtig en zo groot !!!!!!!!!!!!!!!!!
    en van zo dichtbij.
    dat maak je nooit meer mee.
    ben benieuwd wat er op de Galapagos allemaal te zien en te beleven is.

groetjes Tinie en Marlies

• 12 Augustus 2012 - 14:30

Carol:

Ha Hannah en Johan,
    Wat enorm gaaf en bijzonder om zo dicht bij deze indrukwekkende beesten te zijn!
    Geniet nog van de rest van jullie reis dan kunnen wij ook nog blijven genieten ;-)!
    Groetjes Carol

• 13 Augustus 2012 - 19:45

Sillie:

Mooie rode draad:
    McDonald's

• 13 Augustus 2012 - 19:47

Sillie:

&@€($£+}|¥¥$<~, mijn verhaal doet het niet

• 13 Augustus 2012 - 20:02

Detty:

Vet!!! Wat een verhalen weer zeg ! Poeh poeh !
    Klinkt allemaal zo gaaf !
    Zaterdag komen jullie alweer terug zeg, dus geniet ervan luitjes !!
    Xxx

• 14 Augustus 2012 - 21:33

Niels, Moniek, Melvin & Yinthe:

Geniet van een fijne afsluiting van jullie reis in Miami.
    Daar zullen jullie wel zijn als jullie dit lezen.
    We zien jullie binnenkort.

Groeten,

Niels, Moniek, Melvin & Yinthe