INTERNET EXPLORER NO PUEDE MOSTRAR LA PAGINA WEB - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu INTERNET EXPLORER NO PUEDE MOSTRAR LA PAGINA WEB - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu

INTERNET EXPLORER NO PUEDE MOSTRAR LA PAGINA WEB

Blijf op de hoogte en volg Johan en Hannah

01 Augustus 2012 | Ecuador, Baños

Buenos Dias!

Gisteren 1,5 uur lang een verhaal getypt krijgen we bovenstaande vermelding, ofwel verhaal kwijt… GVD, nou vandaag dan nog maar een keer…

Woensdag 25 juli, zoals gezegd is het ladies night, dus daar moeten we dan maar even een kijkje gaan nemen. Eerst gaan we naar het plein toe, waar het al aardig druk is. Ik had gezien dat Barcelona moest voetballen dus wou wel even gaan kijken. We gaan een sports café binnen en al snel blijkt dat Ecuador ook een Barcelona heeft, het verwachte tikkie takkie voetbal bleef dus achterwege het was meer een sdo 5 niveau. Maar ondanks dat was het op straat wel erg gezellig, iedereen staat in een bar of op het plein of door het raam voetbal te kijken.

Hierna zijn we doorgegaan naar bungalow 6, hier was het dus ladies night. Dit houdt in dat de vrouwen voor 22 uur, in een aparte zaal, zichzelf gratis kunnen volgieten met cocktails. De mannen moeten bij een andere zaal naar binnen en kunnen hier mannen dingen doen, zoals poolen, darten, bier drinken en boeren en scheten laten. Om 22 uur gaan alle zalen open en kunnen de mannen de dronken vrouwen opzoeken. En dronken waren ze, Hannah had op de wc al 3 kotsende vrouwen gespot en het was nog geen 23 uur. Hier hebben we het een paar uur volgehouden maar toen zijn we netjes naar huis gegaan, het was dan ook ongelofelijk druk!

Donderdag 26 Juli, we maken ons op om de cotopaxi te gaan beklimmen. Dit is een vulkaan van 5800 meter hoogte, die we gaan beklimmen met een gids, Luiz. Hij komt ons ophalen en verteld onderweg vanalles over de bergen, planten enz. Zo nu en dan stoppen we op een mooi uitzichtpunt , bepaalde planten of een meertje. Hoe hoger we komen hoe harder het gaat waaien. Hier kwam ik achter nadat mijn pet afgewaait was en terecht kwam in het enige meertje op heel de berg… zucht. (Trouwens ferm jasje, Tantonnie!)

Op 4500 meter hoogte stoppen we met de auto om te voet verder te gaan, dit was vrij zwaar maar toch goed te doen. Hoe hoger we kwamen hoe mooier de uitzichten. Dit hebben we op foto vastgelegd, maar hierop komt het niet over zoals wij het zagen. Op 4800 meter stoppen we bij een hutje om wat te eten en te drinken, hierna gaan we verder omhoog naar de gletsjer, deze zit op zo´n 5000 meter en levert ook weer de nodige mooie plaatjes op.
Na een tijdje gaan we naar beneden (gaat een stuk makkelijker, alsof je op de maan loopt), en Luiz is trots op ons dat we in 1 keer naar boven zijn gegaan en dat we geen last hadden van hoogte ziekte. Hij beweerd dat dit tussen de oren kan zitten, nou dat hebben we op de terugweg geweten. Bij ons allebei komt een bult koppijn de hoek om kijken, waar je U tegen zegt. Ondertussen gaat Luiz verder met zijn verhalen over de mensen in Quito enz, en maakt nog een alternatieve route. Hij bedoelde het goed maar voor ons hoefde het niet meer. Na 2,5 uur aangekomen bij Quito moeten we nog ruim een half uur in de auto langs de snelweg wachten omdat hij nog niet de stad in mag. (ivm bepaalde rijtijden en nummerborden ivm smog ed). In ons hostel aangekomen schieten we naar boven om vervolgens niet meer uit bed te komen en de klok rond te slapen. Heerlijk en geen koopijn meer.

Vrijdag 27 Juli, we gaan vanuit Quito naar Tena om aan onze jungle trip te beginnen. Onderweg stoppen we nog even in Papallecta; hier hebben ze de mooiste Thermos baden van Ecuador. Het was inderaad super mooi met baden tussen de bergen en riviertjes en mooie bloemen en struiken, lekker ontspannend. Alleen jammer dat sommige vrouwen denken dat hun bikinilijn bij hun knieen begint…
Aangekomen in Tena zoeken we een hotel op; gaan nog iets eten en drinken en belanden via via nog in een locale disco. Al met al erg gezellig maar verders niets noemenswaardigs.

Zaterdag 28 Juli, we vertrekken met de bus richting jungle we moeten ergens op een stobberig zandpad uitstappen om vervolgens met een kano naar onze lodge te gaan. Hier aangekomen blijken we een zeer goede keuze te hebben gemaakt. Liana Lodge ligt in de jungle, alle hutjes zijn gemaakt van bamboe, palmboom bladen en noem maar op. ´S avonds is er geen elektricitieit waardoor het nog mooier en romantischer oogt!
De dagen dat we hier zijn hebben we enkele tripjes gehad, de jungle in, naar een dierenopvang center en naar een bepaalde stam. Jungle was mooi maar wel een beetje uitgestippeld. We haden een Spaanse gids maar met handen en voeten en een beetje logisch nadenken snapten we het wel. Het was echt heerlijk, we hebben heerlijk uitgerust op een geweldige plek!

Trouwens ze bestaan echt, visjes die je geslachtdeel binnen zwemmen. Eerder deze vakantie had ik ze op sterk water gezien, echter hier waarschuwde ze er nogmaals voor. Don´t pie in de water. Doe je het wel; heb je als voordeel dat je pik binnen enkele dagen 2x zo groot wordt; nadeel is dat dit komt door onstekingen van een vis die zijn weerhaakjes in je urinebuis heeft gezet. (alleen operatief te verwijderen). Ik ben maar heel kort in het water geweest, bang dat er een angst plasje zou ontsnappen.

Na weer de nodige bus tripjes zijn we nu in Banos aangekomen. Weer genoeg meegemaakt de laatste dagen; echter schrijven we dat wel weer in een ander verhaal. Deze wordt alweer veel te lang en heb (na gisteren) ook niet meer zo´n zin.

Nu gaan we naar onze welverdiende massage, want we hebben hier ook niet bepaald stil gezeten… Info volgt nog.

Iedereen die nog vakantie heeft, geniet ervan, hoop dat jullie ook mooi weer hebben. Tot snel weer.

Groeten Hannah en Johan.

Ps: we kunnen allebei niet smsen of bellen hier. Ontvangen weten we niet, maar gok dat dit ook niet mogelijk is. Whats app gaat dan weer wel.

• 02 Augustus 2012 - 11:55

Kim:

Klinkt weer jaloers makend geweldig...!!!
    Bijna net zo exotisch als onze vakantie in Noordwijk!

Groetjes,

K, F, M en S

• 02 Augustus 2012 - 13:05

Dirk:

mooie (aktie)foto's, leuk verhaal wederom, en die dames in Tena zijn toevalig tena-lady's?
    veel plezier samen een nog een goede reis!!!

groetjes Dirk Laureijs p.s. Johan don't pis in the yellow water!!!! blubb

• 02 Augustus 2012 - 16:10

Hillie-rocking-Billie:

Cool verhaal weer. Vooral die piemel-visjes! ;-)
    Jullie maken het weer mee!

Kus kus

• 02 Augustus 2012 - 21:25

Ha Johan En Hannah,:

Klinkt allemaal weer geweldig.
    Leuke verhalen en foto's.
    Nog heel veel plezier samen.

groetjes van Anne Geertje Fer en Leanne

• 02 Augustus 2012 - 23:24

Iet Buijtels:

Nou dat jungel uitstapje lijkt me geweldig,foto's zien er erg leuk uit .Was ik maar twintig,dan wist ik het wel

Nog een mooi avontuur toegewenst.

Theo en iet

• 03 Augustus 2012 - 12:45

Esther:

We hebben weer hardop moeten lachen om jullie verslag. Klinkt als een supergave vakantie!
    Veel plezier nog!

Groetjes van Stefan en Esther
    en een dikke knuffel van jullie nichtjes.

• 03 Augustus 2012 - 21:29

Woenies:

Johan, dan hoef je die pilletjes niet meer te slikken, en hij is ook nog eens een stuk gevoeliger. Fijn toch

• 04 Augustus 2012 - 09:38

Sill:

Nice.... Hoe noemen ze die visjes/beestjes daar?
    Geelgroengerandewater.......??

Hou jullie (weer)haaks aiaiai en een dikke ENJOY

• 04 Augustus 2012 - 18:57

Jaan :

Wat een avontuur weer.
    Ik verheug me iedere keer op jullie verslag.
    Hier is niet veel nieuws, alles is goed.
    Groeten Jaan

• 04 Augustus 2012 - 22:06

Detty:

Joepie, wat een gezellig , grappig leuk verhaal weer zeg ! Jullie maken het weer med hoor, super !!!
    Hier is het weer redelijk goed geweest , verder gewoon gewerkt en geen spannende dingen meegemaakt ! Dat laat ik aan jullie over !
    Ladies Herk veel plezier en de groeten uit netersel

• 04 Augustus 2012 - 22:45

Wil De Bruijn:

Volgens mij hebben jullie een puike vakantie tot nog toe, op de hoofdpijn na, maar die was na een nachtje slapen weer over heb ik begrepen. Bij de ladies night was het dus als het voor niets de bulten op je kop. je zou zon visje in je lummel krijgen, dat is ook niet alles. Maar als ik het zo allemaal lees dan , is het allemaal prachtig . geniet er van, ik hoor verder wel wat het vervolg van de reis, groetjes van ome wil en tante Marceline.