Huges Miami (Bitches) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu Huges Miami (Bitches) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu

Huges Miami (Bitches)

Door: Johannah

Blijf op de hoogte en volg Johan en Hannah

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hello peoplele poppies,

Dinsdag 14 augustus, weer terug van het eiland hoppen. Na wat reizen zijn we weer terug in Quito, allemaal weer goed en voorspoedig verlopen. We hebben hetzelfde hostel als de 1e keer, makkelijk, goedkoop en voor ons goed genoeg.
Na 5 dagen eten voorgeschoteld te hebben gekregen, was het (vooral voor mij) heerlijk om weer eens zelf iets te kunnen uitkiezen. In Quito gaan we dus snel het terras op om te eten en te drinken en hebben we ons vorige verhaal getypt. ‘s Avonds gaan we nog naar het terras om met een goeie pint en cocktail afscheid te nemen van Ecuador. Wat een mooi land, dikke proost.

Woensdag 15 augustus, 6 uur in de ochtend komt de taxi ons halen om naar het vliegveld te gaan. Bagage drop off, inchecken, wachten, opstijgen, slapen/film kijken/boek lezen, landen, paspoort check, bagage, busje en zie hier, we zijn weer in Miami Beach. Een ander hotel als de vorige keer, maar wel dezelfde hotelketen; luxe en dergelijke zijn dus weer erg goed.
Het is al vroeg avond en gaan dus kijken waar we ergens kunnen eten. Op Oceans Drive zitten veel eettentjes dus lopen we daar naartoe. Iedereen wil ons graag op hun terras en we snappen nu waarom…. Na door een aardige meneer te zijn aangesproken over hoe lekker zijn eten en drinken was zijn we overstag gegaan en gaan zitten. We bestelden een simpele hamburger en sandwiches, een biertje en een cola en vroegen daarna de rekening. 52! Dollar en daar was zijn beloofde 20% korting al vanaf. Nu heb ik met die centen niet zo’n moeite, maar het eten was echt niets bijzonders, en dan wringt het wel een beetje. De volgende keren gaan we dus niet eten op Oceans Drive! Van 19 tot 20 uur is het happy hour in het hotel. En voor gratis drinken zijn wij altijd wel te porren. Blijkt alleen voor de cocktails te gelden, dus gaan we snel over op de Wodka Cranberry, lekkel. Na nog een ander terrasje komen we uiteindelijk in een soort van club waar we de avond sluiten. Ook niet goedkoop (2 kleine buddweiser 16 dollar) maar wel gezellig, druk en van allerlei dansers en optredens.

Donderdag 16 augustus maken we ons op voor een stranddagje. Het is lekker weer, nou ja lekker, ontzettend heet, volle zon en benauwd. Via ons hotel hebben we een strandbed gekregen en daar maken we heel de ochtend dan ook dankbaar gebruik van. Om 13 uur komen er wolken aan die niet veel goeds beloven, hmm klote. We besluiten om maar iets te gaan eten en komen uiteindelijk bij het altijd vertrouwde Mc Donalds uit. Later in de middag trekken de erg donkere wolken toch over en kunnen we weer terug naar het strand. Weer heet, maar met af en toe een duik in de Atlantische Oceaan was het uit te houden. ‘s Avonds na het happy hour, gaan we Lincoln Road op. Erg drukke toeristische straat, weer wat eten en drinken en houden het iets vroeger voor gezien dan de avond ervoor.

Vrijdag 17 augustus, de laatste ochtend. We staan weer vrij vroeg op, zorgen dat onze spullen klaar staan voor vertrek en gaan nog even naar het strand om te zonnen. Weer heeeet, we koelen daarna nog even af in het zwembad van het hotel, douchen ter plekke en kleden ons vervolgens om. 14 uur komt de bus ons halen voor vertrek naar het vliegveld.
Na heel de reutemeteut weer gehad te hebben zitten we in het vliegtuig terug. Het zit erop…. Jammer, maar thuis zijn en iedereen zien is ook weer fijn, alhoewel het snel zal wennen. Het was echt een fantastische reis, beter, leuker en mooier in vergelijking met vorig jaar. De hoogtes en uitzichten in Quito, de Liana Lodge in de jungle, de activiteiten in Banos, de walvissen in Puerto Lopez, de ontspanning in Montenita, het snorkelen en de dieren op de Galapagos eilanden en in het algemeen de mooie steden, vriendelijke mensen, lekker eten/drinken enz enz.

Hopelijk volgend jaar weer een gave nieuwe reis!

xx Johan en Hannah