Galapagossie wa mooi!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu Galapagossie wa mooi!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu

Galapagossie wa mooi!!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Hannah

14 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Ola amigo´s,

We zijn weer terug in de digitale wereld. Heb net de voetbal uitslagen bekeken en daar werd Johan niet vrolijk van, maar vlug over naar het reisverslag.

Guayaquil, donderdag 9 augustus, we slenteren nog even door de stad en er is een lange uitgestrekte boulevard waar nog van alles te doen is (wat we niet verwacht hadden). We gaan een bergje op (444 treden) waar allerlei cafeetjes, eettentjes, winkeltjes en dergelijke zitten. Uiteraard even onze voornaamste behoeftes gestild maar besloten om vroeg te gaan slapen want morgen staat de taxi om 6 uur voor de deur.

Vrijdag 10 augustus, op naar de Galapagos eilanden. We komen mooi op tijd op het vliegveld aan, alles verloopt voorspoedig. We hebben een vrij korte vlucht en landen uiteindelijk op het eiland Baltra. Na de bekende controles komen we al snel onze gids Alfonso tegen. Hij begeleidt ons (Hannah, ik, een Ossie en een Israelier) naar de bus, die ons weer naar de boot brengt. Op de boot zitten nog eens 5 Israeliers en een Zuid Afrikaan (die al 10 jaar in engeland woont). Verder is er een crew aanwezig, een man of 5, Ecuadorianen, een gemixt gezelschap dus weer.

We gaan met de boot naar het eerste eiland, Santa Cruz, en krijgen uitleg van Alfonso over het een en ander, en komen wel geteld 1 flamingo tegen. Nog niet erg spektaculair dus. We hebben snorkelspullen gehuurd dus maken we ook nog even een duikje in het water. Nu hebben we weinig tot geen ervaring met duiken of snorkelen, maar wat we hier zagen was echt ongelofelijk. De nemo visjes en dergelijke schoten in grote hoeveelheden voorbij. Erg gaaf om te zien. Deze sessie snorkelen duurde ongeveer een half uur waarna we weer terug naar de boot gingen. Hier hadden we vervolgens snack time.

Eigenlijk waren alle dagen heel systematische ingedeeld. 7 uur ontbijt, dan om 7.45 uur naar een bepaald eiland, vervolgens snorkelen, terug voor de warme lunch, nap time, weer een uitstapje, snorkelen, avond eten, kaarten (yaniv; Israelische kaartspel), slapen.
Het klinkt een beetje same-same (is het ook) maar vooral met het snorkelen kwamen we de meest gave beesten tegen, schildpadden, haaien, roggen, allerlei gekleurde vissen en ten slotte hebben we ook met zeeleeuwen en zeehonden gezwommen. Ongelofelijk gaaf en mooi. Onze Zuid-Afrikaan had een goed onderwater cameratoestel en heeft hier vele mooie filmpjes en foto´s van geschoten.

Op alle eilanden kregen we uitleg over hoe het onstaan was, welke beesten we tegen kwamen enz. Het mooiste is dat de dieren hier geen angst voor mensen kennen (simpelweg omdat ze deze niet als vijand zien). Dus de vogels landen zowat op je hoofd, de leguanen blijven allemaal netjes zitten en de zeeleeuwen komen naar je toe!

Het schip was verder niet veel bijzonders. Onze kamer had een stapelbed en een kleine douche/wc, genoeg voor ons beiden. Maar door de beperkte/benauwde ruimtes, kwamen de dromen weer naar boven en werd ik regelmatig wakker. Ook mijn maag/darmen waren niet helemaal in orde en met een gemiddelde van 6-7 keer per dag naar de pot, was de boottocht zelf voor mij niet zo´n succes.

Nu klinkt bovenstaande ietwat negatief, maar we hebben echt genoten en gelachen. Vooral na het eten was het gezellig met de groep; de australier en z-afrikaan hadden wel humor. Bier ging er wat minder van harte in, door mijn maag, maar ook doordat de boot na het eten ging varen, en deze golven waren toch net iets anders als op de spartelvijver. Af en toe werden we haast lettelijk door de ruimte gezwierd. Gelukkig hadden we hier overdag minder last van en hebben we heerlijk genoten van de pacifische oceaan en de daarbij horende zon, blauwe zee, mooie uitzichten en witte stranden. Al met al een groot succes!

Vandaag (dinsdag 14 augustus) zijn we nog naar een parkje geweest met reuzenschildpadden; lonely george (laatste van zijn soort) was er niet meer (may he rest in peace), maar wel andere hughes turtles. Daarna vlug door naar de pick up truck, bus, boot, vliegtuig, taxi en zie hier; we zijn weer in Quito. Nog wel een beetje met zeebenen, maar we gaan hier dadelijk ons maagje ook weer vullen. Morgen heel vroeg (5 uur vertrekken naar vliegtuig) naar Miami om daar nog 2 dagen lekker te relaxen, zonnen en kijken wat er op ons pad komt. En dan......, dan is ook onze vakantie weer voorbij.
Het is echt enorm gaaf geweest, heel anders dan vorig jaar, en ik denk nog wel meer genoten. Maar aan al het moois komt een eind, dus ook voor ons.

Misschien in Miami nog een kort verhaaltje en anders see you in Holland!!

Ciao Johan en Hannah

• 15 Augustus 2012 - 09:14

Marijke:

Hey johannah!!
    Wow, wat gaaf weer om te lezen!!!
    En die fotos, echt geweldig!
    Dat snorkelen is wel wat anders als in Turkije ;)
    Zit het er weer bijna op voor jullie.
    Wel goed uitgekiend, zaterdag en zondag worden de warmste dagen van deze zomer!
    Geniet nog maar even, veel plezier in Miami nog.
    Goeie terug reis!

Xju

• 15 Augustus 2012 - 09:29

Anke Lemmens:

Wat gaaf weer, echt stoer dat je zo dicht bij die beesten durft! Nog even genieten in Miami x

• 15 Augustus 2012 - 12:35

Hilda Alias Fatima:

Whaaa!!! Gaaf weer hoor. En die beesten! Wat een ervaring!

Geniet nog van de laatste dagen en een heel fijne terugreis/thuiskomst!

Gr uit Marokko

Wil De Bruijn:

Prachtig zo'n Reis dat nemen ze jullie niet meer af, en weer een ervaring rijker. Groetjes Ome Wil en Tante Marceline. en tot zien Thius.

• 15 Augustus 2012 - 15:41

Jaan:

Ja ja ook aan alle leuke dingen komt een einde.
    Jammer voor jullie misschien, maar ik verheug me weer op jullie thuiskomst.

Tot zaterdag.

• 15 Augustus 2012 - 18:28

Sill:

Ome wil en tante mars wilde nog even zeggen:

• 15 Augustus 2012 - 18:31

Sill:

ps. heeeele vette foto's ...... jaja...loers en tot zaterdag, goede terugreis maar eerst:
    welcome to Miami, i'm in miami bitch (hoor de muziek!!!!!)

• 15 Augustus 2012 - 20:29

Tinie En Marlies:

Hoi Hannah en Johan.
    Aan alles komt een eind, maar jullie kunnen er mooi op terugkijken. Wat een belevenissen.
    Nu nog een paar fijne dagen in Miami en weer terug naar huis.
    De eerst paar dagen zullen tropisch zijn, een mooie thuiskomst, dan dan zullen jullie er ook aan moeten geloven: de vakantie voorbij en weer aan de slag. Geld verdienen voor jullie volgende reis; Australie.
    Goeie reis / reizen en geniet er nog van.
    Kus van Tinie en Marlies

• 17 Augustus 2012 - 09:46

Woenies:

Ha luitjes.

Jammer dat het alweer bijna voorbij is. Maar wat hebben jullie weer een super gave reis gehad.
    Hier is de teperatuur heel goed, maar ik zie hier alleen maar spinnen, en geen bijzondere dieren net als bij jullie. Geniet er nog van en tot snel.

Groeten Mick, Ties, Kiki, Frank en Saar.