No hablo Espanyol.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu No hablo Espanyol.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Johan en Hannah - WaarBenJij.nu

No hablo Espanyol....

Blijf op de hoogte en volg Johan en Hannah

25 Juli 2012 | Ecuador, Quito

Dag luitjes,

Na 2.5 dag Ecuador hebben we de spaanse taal uitstekend onder de knie. Ik heb dit verhaal dan ook in het Spaans uitgeschreven, echter realiseerde ik me dat dat voor jullie niet handig is, vandaar onderstaand vertaald in het Nederlands:

Zoals Hannah eerder al meldde is de heenreis naar Miami voorspoedig verlopen op wat op onthoud na. Van de ene kant vervelend van de andere kant zijn we ook weer een keer in Palm Beach geweest, weliswaar 2.5 uur wachtend in een vliegtuig maar toch. Been there done that.
Miami vind ik erg gaaf. Het is daar allemaal, zien en gezien worden. Weet zeker dat we ons daar over een paar weken nog vermaken.

Vlucht naar Ecuador verliep wat soepeler, op het inchecken na. De Amerikanen hebben om 1 of andere reden toch een beetje schrik gekregen met vliegtuigen. Maar na inchecken een relaxt vliegtuig, we zaten bij de nooduitgang, veel plek dus. En dat is ook nodig met onze lange benen.

Aangekomen in Ecuador (maandag 23 juli) gaat het op het vliegveld wat soepeler, stempel gekregen en we mogen overal zo goed als meteen doorlopen. Koffers snel gevonden, prima dus.
Hostel was in 1e instantie iets minder, maar alla, we zijn er nu aan gewend en hebben 2 nachten bijgeboekt. We hoeven er alleen maar te slapen.
Na aankomst zijn we meteen even het terras op gegaan en het viel ons nog niet tegen wat er allemaal zat. Veel terrasjes, barretjes, eettentjes en noem maar op. Wel allemaal spaans, maar zoals eerder gezegd is dat voor ons geen probleem meer......
Gisteren (dinsdag 24 juli) zijn we naar het evenaars punt gegaan. Op zich stelt dit niet zoveel voor, maar nu we hier toch zijn moeten we er ook maar even langs gaan. Langs het monument/middelpunt van de aarde, ligt een museum. Daar hebben uitleg van het een en ander gekregen en enkele proefjes ondergaan. Bijv. OP de evenaarlijn loopt het water recht naar beneden, 2 meter naar de ene kant kolkt het water links om, 2 meter de andere kant gaat het rechts om. Opzich wel lachen om te zien. Ook is (met je ogen dicht) je evenwicht deels weg. Maar daar heb ik ooit toch al last van.
Hierna het terras op en een paar pilsener genuttigd, lekker. Maar de jetlag zat er nog goed in, dus om 6 uur gingen we nog even plat. Om 8 uur schrikken we wakker, even vlug douchen en het centrum weer in. Hap eten en even naar de kroeg/disco. Leuk om te zijn hoe de mannen en vrouwen hier dansen, erg... sensueel zullen we maar zeggen.

Vandaag (woensdag 25 juli) zijn we met de teleferiqo een berg opgegaan. Hoogte van ons drop punt was ongeveer 4100 meter. Super uitzicht over heel de stad Quito en deze is groooot. Op de berg zijn we zelf nog verder omhoog geklauterd en hebben echt super uitzichten gehad. (hoogte stage voor het nieuwe seizoen heb ik dus al gehad). Geen last van hoogteziekte, alleen wat sneller buiten adem.
Daarna zijn we de oude stad Quito nog ingegaan en hebben hier wat rond gesjokt. Ook erg mooi allemaal.
Ecuador is erg opgeruimd en netjes tov bijv. Thailand. Alleen blijven ze je hier waarschuwen dat je op je veiligheid moet blijven letten. De luxere huizen hebben hier ook allemaal hoge muren en hekken om het huis staan, daarboven steken kapot geslagen flessen uit de muren. Ofwel, doe maar niet over de muur klimmen! Verder niet met teveel geld over straat enz. Gelukkig hebben wij nog niets vervelends meegemaakt, afkloppen dus.

Nou da was het dan wel weer. Wij gaan dadelijk de douche in en daarna stappen, want het is ladies night. Whoeeehieeeeee.
Morgen nog een vulkaan (Cotopaxi, 4800 m hoog) op en dan vrijdag bij Tena, de jungle in, we hebben er zin an!

Jullie allemaal ook nog een fijne zonnige vakantie, en tot snel.

X Johan en Hannah

• 26 Juli 2012 - 17:42

Spot:

Leuk man.

moet je toch maar even meegepakt hebben, die evenaar...

veel plezier nog!

• 26 Juli 2012 - 20:54

Saartje:

Leuke foto boven je hoofd Johan. (slang). Haha

• 27 Juli 2012 - 10:55

Detty:

haaai luitjes,
    Leuk om ets van jullie te horen !!klinkt allemaal weer erg leuk! nu op naar de jungle , ik ben benieuwd!!!
    heel veel plezier nog!!!!
    detje kroketje

• 27 Juli 2012 - 22:23

Iet Buijtels:

Hallo Johan en hannah,

Leuk verslag en leuke foto's, blijven we een beetje op de hoogte van jullie avontuurlijke reis.
    Geniet ervan , pas goed op jezelf.
    Groet Theo en Iet

• 29 Juli 2012 - 14:33

Hilliebillie:

Leuk verslag weer!
    Pas goed op elkaar en vooral veel genieten!!!

Dikke kus!

• 29 Juli 2012 - 21:41

Gaaf:

Hey hallow

Gaaf hoor om te lezen en te zien.
    Blijf jullie volgen hier. :-D
    En wat een uitzicht wauwie!!!

X Monique

• 29 Juli 2012 - 21:48

Niels, Moniek, Melvin En Yinthe:

Ha Hannah en Johan,

De vakantie is begonnen!!
    Leuke foto's en verhalen, wij zijn erg benieuwd welke avonturen jullie allemaal te wachten staan.
    We wachten jullie leuke verhalen af!
    Veel plezier en geniet ervan!!

xxx
    Niels, Moniek, Melvin en Yinthe